Ha léteznek idegenek már rég rájöhettek , hogy van életet a Földön

18/04/09 hétfő
A Föld vitathatatlanul is különleges része a világegyetemnek - hiszen élet van rajta. De a naprendszerünkben, fényév távolságokon túl talán élnek más intelligens lények egy hasonló bolygó-oázison, sőt: lehet, hogy onnan néznek bennünket.

Ám ha léteznek, és minket sasolnak, akkor az idegenek könnyen felismerhetik, hogy élet van a Földön. És ha észrevennék a bolygónk, hamar felfedeznék, milyen kedvező körülmények között élünk. Napunk viszonylag stabil, katasztrófákat előidézni - amelyek széttördelnék a légkörünket - nem hajlamos. Mi több, egyenesen a nap lakható övezetébe esik a Föld: egy csillag körül keringünk, ahol a folyékony víz megmaradhat a bolygó felszínén.

Ez csak néhány olyan dolog, ami a bolygónkat elképesztően szuper hellyé teszi.

Persze mi is kutatunk más életformák és élhető bolygók után.

A mai napig a csillagászok közel 4000 bolygó létezését erősítették meg a naprendszerünkön kívül, köztük olyanokat is, amelyek az élet megteremtéséhez szükséges feltételeket is birtokolják. Ahogyan a technikánk javul, képesnek kell lennünk arra, hogy többet tudjunk meg ezekről a világokról és a bennük rejlő lehetőségekről, hogy betelepítsük ezekre a növényeinket, az állatainkat, és talán a civilizációnkat is. A szakértő csillagászok, akik valóban nagy teleszkópokkal rendelkeznek, képesek a különböző, körülöttünk lévő bolygók felszíneit vizsgálni.

Az arXivban 2017- ben közzétett tanulmányban két csillagász, Svetlana Berdyugina és Jeff Kuhn vázolták, hogy a csillagászok hogyan képesek az idegen bolygók felszínének feltérképezésére. Az ilyen munkához legalább egy majd negyven méteres teleszkópra volna szükségünk, amelyet egyetlen feladat elvégzésére terveztek: látja a halvány fényeket az idegen bolygón.

Ezek a teleszkópok azt is szimulálják Berdyuginak és Kuhnnak, hogy a közeli idegenek hogyan láthatják a Földet. Egy 25 trillió mérföld távolságra elpillantani képes teleszkóp azt is tudja, hogy a Föld városait leképezze, de arra is képes lenne, hogy rögzítse az idegen élet jeleit is.

Ha létezik idegen intelligens élet, akkor olyan messze van tőlünk, hogy eddigi rádiójeleink egyszerűen még nem értek el hozzájuk.

A múlt században az emberi civilizáció számtalan módon próbálta már felvenni a kapcsolatot az idegen civilizációkkal, sőt, időnként szándékosan közvetítettünk üzeneteket az univerzumba. Viszont az idegenek nem fogják fogni a rádiójeleinket, hacsak nem a Föld 590 milliárd mérföldén belül vannak. Ha az intelligens élet ennél messzebb van, a legkorábbi rádiójelek egyszerűen még nem értek el hozzájuk.

Az űrben elhagyott lábnyomunk exponenciálisan növekszik, amit észlelve könnyebben találhatnak el hozzánk idegen életformák.

Kérdés:

VAJON JÓ EZ NEKÜNK?