A véredben van a tanulás? A tudósok szerint igen!

16/11/29 kedd
ujnemzedek.hu
Több, mint 11 ezer ikerpár tanulmányi eredményeit vizsgálták, hogy rájöjjenek, vajon mennyiben „örökölhető” a tanulóképesség. Kiderült, hogy az általában felelősnek tartott egyéni környezeti hatás (baráti társaság stb.) alig 6%-ban befolyásolja azt, hogy valaki hogyan teljesít az iskolában. (Bár itt fontos megjegyezni, hogyha folyton a haverokkal lóg valaki, otthon pedig elő se veszi a könyveket, azért az meg fog látszani a bizonyítványán.)

Az 58% nem azt jelenti, hogy ennyiben felelős a genetika az egyéni teljesítményért, hanem két ember tanulmányi eredménye közti különbség 58%-ban ezen múlik. A maradék 36 százalék az általános környezeti hatáson múlik.

A kutatás vezetője elmondta: azért fontos jobban megismerni a genetika és a tanulás kapcsolatát, mert így az iskolák is módosíthatnak a módszereiken, s jobb eredményt tudnak produkálni a diákok, ha figyelembe veszik a különböző képességeket.

Oké az már tiszta, hogy itt folyik az ereimben, de itt az is kiderül, hogyan segíthetem, hogy gyorsabban menjen a tanulás...