Itt vannak a kiterjesztettvalóság-hirdetések: új reklámfajtát vezet be a Facebook

18/07/13 péntek
ujnemzedek.hu
Egyelőre az amerikai felhasználók egy maroknyi csoportja próbálhat ki termékeket a vásárlás előtt. Igen: virtuálisan, online.

A Michael Kors nevű márka húzott egy elég komolyat:

az ő termékeik az elsők, amiket kipróbálhatnak a netezők virtuálisan, online.

Igazából az ötlet azóta adja magát, amióta mókás szakállakat illeszthet az arcára bárki. Miért ne lehetne konkrét termékeket felpróbálni anélkül, hogy a) eltalpalnánk valamelyik szaküzletbe; b) előtte kifizetnénk a neten?

Oké: de mire jó a virtuális valóság a gamerkedésen kívül?

Röviden: rengeteg mindenre. Négy éve már, hogy egy Palmer Luckey nevű srác bemutatta az Oculus Rift nevű virtuálisvalóság-szemüveget, avagy sisakot (jellemző: a cégét a Facebook vásárolta meg 2 milliárd dollárért (kb. 600 milliárd forint). Ezek után pedig naná, hogy elkezdtek terjedni a VR lakossági felhasználásra szánt termékei is.

Ezzel párhuzamosan pedig a felhasználási lehetőségek köre is bővült: egyre többen fedezik fel a virtuális valóság nyújtotta lehetőségeket például az orvostudományban, a hadászatban, az űrtudományokban, és így tovább. Hogy mást ne mondjunk: a különböző fóbiák egyik elismert kezelési módjának számít már expozíciós terápia, amelynek a lényege, hogy a költséges megoldások helyett (mert gondoljunk bele: hány repülőjegy kellene ahhoz, hogy valakit kiszabadítsunk a repülésfóbia fogságából?) a virtuális valóságban oldjuk meg a bajokat. 

Szóval ez volt idáig, de mostantól  a Fácse lapot húzott 19-re: amivel előálltak, az már a KITERJESZTETT valóság. A a lényeg: kattints a 

"Tap to try it on"

lehetőségre, és máris felpróbáltál egy szemüveget! A kiterjesztettvalóság-hirdetések (AR-hirdetések) lényege, hogy a dolgokat, amelyeket meg szeretnénk venni, még a vásárlás előtt ki lehet próbálni - pontosabban megnézhetjük, hogyan is nézne ki például az a napszemüveg rajtunk. 

FBB Blog: Holiday - MK

 

Közzétette: Facebook Business – 2018. július 9., hétfő

A Facebook egyik fejese, Ty Ahmad-Taylor szerint ez a vásárlóknak új élményt, a cégeknek meg növekvő eladásokat jelent - hogy a Facebooknak is leesik valami, arról persze szemérmesen hallgat, pedig sanszos, hogy így van. 

A hazai bevezetésről eddig nincs hír.