Ébredj okosan és kezdd úgy a melódat, hogy igazán eredményes legyél!

18/08/15 szerda
ujnemzedek.hu
Itt van néhány pro tipp a high joblife-hoz.

Azt már összeszedtük, mit NE csinálj ébredés után - illetve csinálhatod, de talán kevésbé jó dolog offon lenni egész nap, mint fitten és produktívan. A Ne csináld-listánk igen tarkára sikerült: a szundigomb nyomkodásától eljutottunk egészen a közösségi média azonnali csekkolásáig. A cikket ide kattintva érheted el - most azonban inkább ejtsünk szót arról, mit CSINÁLJ ébredés után (vagy még előző este), hogy jobban menjen a meló:

Reggelizz

Üres gyomorral nekiindulni a városnak nem okos ötlet. A gyomrod, ami az immunrendszered középpontja, nem fogja jól tűrni, ha ébredés után sokáig üresen hagyod. Ha nagyon nincs időd reggelit készíteni, akkor is legyen otthon legalább egy kis müzli vagy keksz, amit bekaphatsz indulás előtt. A nagy nyári melegben ez triplán fontos.

Készülj elő már előző este

Ha tudod, hogy reggel kómás vagy, és elszöszölöd az időt, készíts elő mindent előző este, hogy ne kelljen kapkodnod és ne felejts otthon semmit. Ezzel leveszel a válladról egy stressz faktort.

Motiváció - lista

Sokan nevetnek a listakészítés pszichológiáján, de rengeteg embernek beválik. Üzenj valamit magadnak estéről-reggelre a tükrön, így amikor reggel belenézel, már jobban indul a nap. Ha vannak dolgok, amik bántanak, vagy amiket szeretnél elérni, szintén írd fel egy listára, amire minden reggel ránézel. Az agyad rááll és könnyebben valósíthatod meg a célokat, és vetkőzheted le a reménytelen dolgokat magadról.

Víz-víz-víz

Mindig legyen nálad egy üveg víz, anélkül el se indulj otthonról. Naponta minimum másfél liter folyadékot kell benyelnünk, amit érdemes már reggel elkezdeni. Ne akarj szédelegni a tömött buszon.

És hogy a melóban hogyan tudsz jobb lenni? Arról itt egy infografika:

De eredményes lehetsz úgy is, ha beiktatsz egy ErősÓrát egy csomó olyan dolognak, ami valójában nem tesz boldoggá a melóddal kapcsolatban:

...vagyis a nap elejére hagyod, amitől tartasz, ami kifoghat rajtad, ami a legkeményebb/legunalmasabb/legfeleslegesebb. Egyszerűen, mert az intenzív, odafigyelést igénylő (vö.: SZÖSZÖLŐS) munkát reggel kell elvégezni, amikor képesek vagyunk maximálisan összpontosítani.

Laura Vanderkamnak amúgy vannak még király tanácsai:

- Gondolkozz 24 helyett 168 órában

Egy hét ugyanis ennyi órából áll. Ha 40 órát dolgozunk és napi 8 órát alszunk, marad 72 óránk bármi másra.

- Funkcionális fitness

...ami Vanderkam szerint nagyon jó hatással van a teljesítményedre. És hogy ez mit takar? Nos: biciklivel mész munkába. Tárgyalsz - de nem egy irodában, hanem séta közben. És reggel edzel - mert nem valószínű, hogy félbeszakítanak.

- Nem tévézel

Mert nem, és kész. Ebben a könyvben legalábbis erről van szó.