Let’s dance!

20/05/11 hétfő
A tánc az érzelmek kifejezésének egyik eszköze. Felszabadítja a testet és lelket. Igazából egy szuper örömforrás is.

Sok tanulmány foglalkozott már az áldásos hatásaival és temérdek könyv is született a témában. Végeztek egy kutatást 2014-ben, amiből az derült ki, hogy a tánc segít megelőzni a depresszió kialakulását. Hatásos a stressz leküzdésében és csökkenti a szorongást is. Ezek mellett számos pozitív hatása van az emberi testre nézve. Javítja az egyensúlyérzéket és a keringést is, így jó a szív- és érrendszeri megbetegedések ellen. A memóriát is fejleszti. Egyes kutatások alapján a Parkinzon-kór tüneteinek javulásában is segít.

A tánc jelen van az állatvilágban is. Természetesen - fajtól függően-, ki-ki a maga módján és lehetőségei szerint alkalmazza szaporodási időszakban, a sikeres reprodukció érdekében. A pillangóktól kezdve a madarakon át a kígyókig, a násztánc része az udvarlásnak.

Nincs ez másként az embernél sem. Valamennyi népcsoport hagyományának szerves része a tánc ilyen-olyan formája. Egy adott nép tánca nagyon sokat elárulhat magáról a népről. A habitusukról, akár még a gondolkodásukról is. Hazánkban a korábbi idők udvarlásának egyik fő platformjai a táncházak, bálok voltak. A fiatalok itt találkozhattak „legálisan”. Ezek az alkalmak sokszor voltak a párválasztás színhelyei is. Ma már szerencsére máshogy mennek dolgok, de azért még most fontos szerep juthat a táncnak az életünk ezen területén is.

Bár lehet, hogy táncolni nem mindenki szeret, a pozitív hatásai vitathatatlanok. ne csüggedjen az sem, aki úgy érzi, hogy nem tud táncolni vagy bénának érzi magát, mert gyakorlással minden fejleszthető.