Így szakíts a telefonoddal!

18/02/15 csütörtök
ujnemzedek.hu
Egyre több ember kattan rá a telójára és tölt vele baromi sok időt, ami persze a személyes emberi kapcsolataik rovására megy. A Moment adatai szerint egy átlagos személy napi négy órát érintkezik a telefonjával. Na és a családjukkal?

A szakértők szerint megvannak azok a trükkök, amivel leszokhatunk a kóros mobilozásról, így a hasznos és drága időnket a családunkkal tudjuk tölteni. 

1. Formáld át a gondolataid

Sokan tagadják a folyamatos pötyögést, de ezzel kit akarnak becsapni? Amikor tudatosan akarunk eltávolodni a telefonunktól, még a gondolatainkat is meg kell változtatni. Ahelyett, hogy "kevesebb időt töltök a telefonommal" kifejezést használod, gondolj arra, hogy "több időt fordítok a saját életemre".

2. Kérdezd meg magdtól: mi érdekel engem valójában?

Az életben sorra hozzuk a döntéseinket és meghatározzuk a fontos dolgokat magunknak. Amikor unalmadban csak zombi módon görgeted az Instát és nézed a sokadik tökéletes életű celebet, kérdezd meg magadtól: most komolyan ez érdekel engem? A válasz azonnal meg is fog születni benned: nem! Ne töltsd le a negyedik képszerkesztő alkalmazást és az ötödik játékot a telódra, inkább nézz körbe otthon. Mikor beszélgettél utoljára a szüleiddel? Mikor buliztatok egy jót a haverokkal? A nagyi sütije mióta marad ki a hétvégéidből? 

3. Állíts magad elé apró célokat

Abban, hogy leszokj a telódról, sokat segíthetnek az apró célok. Többet olvasnál? Több időt töltenél sportolással vagy a kutyáddal? Állíts össze egy listát, hogy miket szeretnél megcsinálni és kezd el őket megvalósítani. Ha olvasni akarsz, legyen az éjjeli szekrényeden egy könyv és, amikor a telód után nyúlnál, már látod is a célod. Írj listát azokról az ételekről, amiket megfőznél, és tűzd ki a konyhában. Amikor este rányomnál a rendelős oldalra, ahonnan kaját szereznél, nézz rá a listára és kezdj neki valamit főzni. Ezzel az egészségednek is jót teszel. Két legyet egy csapásra. 

4. Váljunk el egymástól

Mármint te és a telefonod! Sétálj egyet a közelben úgy, hogy otthon hagyod a kis kütyüd. Menj el ebédelni vagy vacsizni nélküle. Aztán, ha jön a sóvárgás érzése elemezd magadban, hogy mit érzel. Miért érzed magad ilyen rosszul? Egyedül érzed magad? Magányosnak? Vagy unatkozol? Mit tehetsz ellene? Ha ezeket sorra megválaszolod magadban, enyhülni fog a telefonod utáni vágyakozás. 

5. Hass mentálisan önmagadra

Most képzeld el, hány ember kívánja azt a halálos ágyán fekve, hogy bárcsak több időt töltött volna a családjával és a szeretteivel. Egyik sem azon agyal, hogy még egy selfiet kitehettem volna vagy, hogy vajon ki posztolt valami újabb jelentéktelen dolgot a Facebookra. Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket és gondold végig, hogy mik tesznek igazán boldoggá az életben és cselekedj azok alapján.

Forrás: nytimes