Így érd el, hogy ne érdekeljen mások véleménye

17/10/27 péntek
ujnemzedek.hu
A legtöbb ember hordozza azt a rossz szokást, hogy túl sokat törődik azzal, mit gondolhatnak róla mások. Nem merünk ötleteket javasolni vagy jelezni, hogy társunk nem a jó irányba viszi a dolgokat, csak azért mert félünk, hogy majd mit szólnak ehhez a többiek. Nem hiszünk magunkban, túlságosan leírjuk a saját képességeinket emiatt. Seth Godin szerint nem a "kudarcoktól való félelem" tart vissza minket, hanem "a kritikától való félelem".

Hogyan tudjuk kezelni ezt? 

Első lépésként gondoljunk arra, hogy nagyon sok ember érzi ugyan így magát és jár velünk egy cipőben. DE! Ezek az emberek is képesek szembenézni a kudarcaikkal és félelmeikkel, hiszen csak így tudnak nagyszerű dolgokat létrehozni. 

 and hair flip so i dont care idc GIF

1. Kérdezd meg magadtól: Mi történik, ha nem csinálok semmit? 

Marie Forleo, az amerikai életvezetési tanácsadó szerint, amikor új, a komfortzónánkon kívüli lehetőségünk adódik, a leghasznosabb dolog, amit tehetünk, ha legelőször a legrosszabb forgatókönyvere gondolunk. 

Egyszerűbben: mielőtt lemondanánk róla, mert lehetőséget látunk a kudarcra, előbb kérdezzük meg magunktól: "Mi a legrosszabb dolog, ami történhet ? Van-e lehetőség arra, hogy sikeresen vegyem az új kihívást? Mi történik, ha elbukom? Vagy, ha nem csinálok semmit? 

Ennek alapján írj egy listát az összes olyan dologról, ami esetleg előfordulhat, ha igent mondasz, hogy ezt az új lehetőséget megragadhasd. Írj le minden olyan negatív dolgot, amitől úgy érzed félsz elvállalni a dolgot. Ha megvan, írj egy új listát arról, hogy miben lehetnél a legjobb, ha elvállalnád. Mi az, amiért boldog lennél az új kihívás során. Egyszóval erre a listára az erősségeid írd le. Ha kész, hasonlítsd össze a listákat és döntsd el, melyik útra szeretnél lépni. 

2. Ne felejtsd el: Nem a munkád vagy!

Ezt már a Harcosok klubjában is megtanulhattad! Rossz szokásunk, hogy azt gondoljuk munkánk meghatároz minket - így a munkánk sikertelenségét elkönyveljük saját magunk hibájának.

Viccesnek tűnhet de úgy véli, tudatosítanunk kell magunkban a következő mondatokat: 

  • Nem a Facebook fiókom vagyok!
  • Nem a munkám vagyok!
  • Nem a cégem vagyok! 

Azt állítja, hogy ennek a technikának a gyakorlása segíti elindítani a szétválasztást a munka és önmagunk között.  Ha nem úgy mennek a cég dolgai nem kell magadra venned, nem szabad mindenért önmagadat hibáztatni. Ha arra gondolsz, hogy te nem a munkád vagy sőt, te a munkád felett állsz, akkor ez előre fog lendíteni. 

3. Ne engedd, hogy eltiporjanak

A bülülről érkező nyomás leküzdése csak az első lépés, ezután arra is fel kell készülni, hogy kívülről is érkezhetnek támadások. 

Look Human i dont care idc who cares lookhuman GIF

Brene Brown bestseller szerző és TED előadó szerint: ha az a személy, aki bírálta őt, egy  megbízhatatlan, munkakerülő ember, aki csak kritizálni tudja őt, akkor nem fog aggódni amiatt, hogy mit mondd róla. Azonban nem hagyja teljesen figyelmen kívül a másik személyt. Inkább azt a megközelítést alkalmazza, hogy "látlak, hallom, de meg fogom mutatni, és ezt meg is csinálom jobban, mint te!

A tanulság röviden

Természetes, hogy kételkedsz magadban, vagy hagyod, hogy mások szigorú szavai maradjanak az elmédben. De ha ezeket a gyakorlatokat alkalmazod, akkor képes leszel leküzdeni a kudarcoktól való félelmedet és elérni azt, amit kitűztél magad elé célként. 

 

Forrás: motto, giphy, giphy